Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve bölgedeki gemiler ile vatandaşlarla sürekli temas halinde olduklarını bildirdi. Uraloğlu, son olarak 21 Haziran sabahı iki geminin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'nı güvenle geçtiğini belirtti.Bakanlığın açıklamasına göre, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaş görev yapıyor. Bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığı ifade edildi. Uraloğlu, her koşulda vatandaşların ve gemilerin güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alınmaya devam edeceğini vurguladı.
Bölgedeki Gelişmeler Yakından Takip Ediliyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki hassas durumu anbean izliyor. Bölgedeki gemilerin ve Türk vatandaşlarının güvenliğini sağlamak amacıyla çalışmalarını sürdüren bakanlık, son olarak 21 Haziran'da iki Türk gemisinin daha bölgeden ayrıldığını duyurdu. Bu gelişmeyle birlikte, savaşın başlamasından bu yana toplam 11 Türk sahipli gemi, Hürmüz Boğazı'nı başarıyla geçerek körfezden ayrılmış oldu. Şu anda bölgede bulunan 7 gemide 177 Türk vatandaşı görev yaparken, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığı bilgisi paylaşıldı. Bakanlık, vatandaşların ve gemilerin güvenliği için her türlü önlemi almaya devam edeceğini taahhüt etti.