
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, nohut üreticilerini antraknoz hastalığına karşı uyardı. Yağışlar ve yüksek nemin tetiklediği bu hastalık, sap, yaprak ve kapsüllerde görülen kahverengi lekelerle verim kaybına yol açabiliyor. Müdürlük, mahsulü korumak için temiz tohum kullanımı, münavebe ve erken müdahale gibi stratejiler öneriyor.Müdürlük tarafından yapılan açıklamada, antraknoz mücadelesinde ilk adımın sertifikalı ve temiz tohum kullanmak olduğu vurgulandı. Ayrıca, aynı tarlaya üst üste nohut ekiminden kaçınılarak en az 3 yıl ara verilmesi gerektiği belirtildi. Hastalığın erken teşhisi ve müdahalesi de büyük önem taşıyor; 2-3 mm çapındaki ilk lekelerin görülmesiyle birlikte ilaçlamaya başlanması tavsiye ediliyor. Bereketli bir sezon için çiftçilerin teknik detaylara dikkat etmesi gerektiği ifade edildi.

