
Türkiye Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki ve heyetini Türkiye'de ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Erdoğan, altı asrı aşan köklü bir tarihe sahip olunan Polonya ile iki müttefik ve stratejik ortak olarak her alanda iş birliğini geliştirme vurgusu yaptı.Görüşmelerde ticaretten yatırımlara, savunma sanayisinden enerjiye ve beşerî ilişkilere kadar pek çok başlıkta fikir alışverişinde bulunulduğu belirtildi. Mevcut 10 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefine ulaşıldıktan sonra yeni hedef olarak 15 milyar dolar belirlendiği ifade edildi. Polonya'nın, müteahhitlik firmaları için yaklaşık 9 milyar dolar tutarındaki projelerle en faal ülkeler arasında yer aldığına dikkat çekildi. Ulaştırma alanının da iki ülke arasındaki potansiyel bir diğer alan olduğu, Polonya'nın desteğiyle stratejik ortak olunan “Üç Deniz Girişimi”nin bu konuda önemli bir platform sunduğu kaydedildi. Savunma sanayisinin de ikili iş birliğinin öne çıkan gündem maddelerinden biri olduğu, Avrupa'nın güvenlik ve savunma mimarisinde vazgeçilmez yere sahip iki NATO müttefiki olarak bu iş birliğinin güçlendirilmesi için çalışıldığı aktarıldı. Görüşmelerde ayrıca Rusya-Ukrayna savaşı ve İran bağlantılı gelişmelerin etraflıca değerlendirildiği, her iki alanda da barışa duyulan ihtiyacın altı çizildiği belirtildi. Bu bağlamda, Filistin ve Orta Doğu'da kalıcı barışa giden sürecin asla gölgede kalmaması gerektiği vurgulanarak, Filistin Devleti'ni tanıyan ülkeler arasındaki Polonya'dan iki devletli çözüme olan desteğini sürdürmesinin beklendiği ifade edildi.

