Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı başkanlığında, B-Reçete uygulamasına yönelik geniş kapsamlı bir değerlendirme toplantısı düzenlendi. Toplantıda, daha yeşil ve sürdürülebilir bir tarım için dijitalleşmenin önemi vurgulandı.Toplantıda ele alınan ana başlıklar arasında, e-Reçete ve Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS) entegrasyonu ile sağlanacak dijital izlenebilirlik, pestisit risklerini azaltarak hatalı ilaç kullanımının önüne geçilmesi ve üreticilerin dijital dönüşümle güçlendirilmesi yer aldı. Bu adımlarla güvenilir gıda üretimi ve yarınların güvence altına alınması hedefleniyor.
B-Reçete ile Tarımda Dijital İzlenebilirlik ve Güvenilir Gıda Hedefleri
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'nün paylaştığı bilgilere göre, Bakan Yumaklı'nın katılımıyla gerçekleşen toplantıda, B-Reçete sisteminin tarımsal üretimdeki rolü masaya yatırıldı. Dijital izlenebilirlik sayesinde e-Reçete ve ÇKS'nin tam entegrasyonu sağlanarak ürünlerin takibi kolaylaşacak. Bu durum, pestisit risklerini minimize ederek hatalı ilaç kullanımını engelleyecek ve böylece daha güvenilir gıdaların sofralara ulaşmasını sağlayacak. Ayrıca, üreticilerin dijital dönüşümle daha bilinçli ve güçlü bir üretim süreci yürütmesi amaçlanıyor. Bu stratejilerle sürdürülebilir tarım ve güvenli üretim hedeflerine ulaşılması planlanıyor.